Plesna delavnica - Tina Dobaj Eder
FORSYTHOVE TEHNOLOGIJE
Forsythe je v zadnjih 30 letih prepoznan kot najbolj zgodovinsko zaznamovan koreograf sodobnega baleta. Njegovo raziskovanje se začne na podlagi Labanove kocke. Labanov sistem pa je kinetičen. Kinetičen prostor okrog telesa določajo preprosto iztegnjene okončine. Na podlagi Labana kinetičen prostor ostaja v fiksnem razmerju na telo in prav tako konstanto potuje zraven. Labanov model telesa izključno ostaja v centru kocke, in premika okončine naokoli. Forsytha zanima težnost prenašanj centra
iz točke v točko in iz centra enega dela telesa v drugega. Forsythe svoje gibanje dekonstrukturira, torej jih razstavi na še manjše komponente. Ker je balet delan striktno skozi center telesa, Forsythove metode pomagajo doseči baletnemu plesalcu takoimenovan "off balance" gibanje. Cilj tega gibanja je, da pozabiš na estetiko gibanja baletnih form in pozabiš na rezultate, ker je bolj pomembna trenutna odločitev in pot.
Kar pripelje plesalca do bolj zapletenega, poglobljenega in zanimivejšega gibanja.
FORSYTHOVE IMPROVIZACIJE
Univerzalno pisanje, orisovanje ali dajanje nalog plesalcu omili strogo kategorizacijo baletnega giba. Naloge so postavljene tako, da ima gibanje in oblika prioriteto. Sosledje ni pomembno, pomembna so presenečenja!
Naloge: Zamrznitev, zrcalo, kopiranje, izogibanje, ritem hitrosti, različne teme,...
Uporabljamo na primer abecedo, ki je v povezavi s kinosfero - prostornina gibalnega potenciala telesa. Plesalci so ves čas pozorni na kinosfero, ki obstaja v navideznem prostoru okrog njih.
Balet: zajema vaje na drogu. Na sredini adagio, piruete in skoke. Klas bo obdeloval Forsythovo tehnologije in njegovo kibernetično kocko.
Sodobna plesna tehnika: Uvodne vaje zajemajo sintezo postavitve linije telesa in spirale v hrbtenici ter ogrevanje le te. Vaje za moč združujejo eksplozivnost in koordinacijo smeri telesa. Veliko pudarka se daje na mobilnost pelvisa in vaj narejenih za osveščanje pelvisa skozi postavitveno linijo.
Kombinacije so sestavljene po nivojih. Talna kombinacije združujejo eksplozivnost, moč in vztrajnost kondicije. Vaje hitrosti zajemjo odzivnost celega telesa in dinamike le tega. Vertikalne kombinacije pa zejemajo izključno tehnično znanje postavitve telsa skozi center in linije ter poigravanje skozi težnost telesa.
Končna kombinacija vsebuje nadgradnjo vseh kombinacij in vaj. Poudarek je na posamičnem sklepu in smeri sklepa ter določeni skupini kosti.
Skoki: Poudarek je na dinamiki in kondiciji skokov po prostoru.
V celotnem klasu Tino zanimajo predvsem opozicije naravnega giba in umetno postavljene tehnike, ki izvira iz baleta in borilnih veščin.
Tina Dobaj Eder
Njeni začetki segajo v Baletno šolo in Plesno izbo v Mariboru. V Plesni Izbi se je seznanila s priznanimi koreografi in že v najstniških letih ustvarjala manjše projekte.Med tem časom pa je sodelovala v predstavi Sinje Ožbolt, Transformacija, Prikazen. Šolanje je nadaljevala na plesni akademiji P.A.R.T.S v Bruslju, kjer se je sodelovala z Elizabeth Corbett, Davidom Zabranom, Janet Panetta, Elizabeth Farr, Ori Flominom, Chryso Parkison, Samom Bogaaerts, Frankom Vercusysenom, Lance Giesom, in
drugimi. V Okviru šole je bila izbrana v predstavi Williama Forsytha, The Vile of Parody of Address,ki je bila premierno uprizorjena v Theathru de la Bastille, v Parizu in Druming kompanije Rosas. Leta 2002 je zaključila s training cyclom in nadaljevala s prvencem Cesta v Ljubljani, kjer je dobila dve plesni nagradi Povodnega moža. Leta 2004 je ustvarila predstavo Geiko v produkciji Plesnega teatra Ljubljana in leta 2005 predstavo Ring. Kot plesalka je tudi sodelovala v dveh predstavah
Matjaža Fariča Krog v telesu, kvadrat v glavi in ZAKAJBIMEKDOUSTAVIL. Leta 2007 je ustvarila predstavo Kore wa tada no sen desu in plesala v predstavi Druming koreografinje Anne Terese de Kersmaeker na festivalu v Dunaju. Sedaj poučuje Forsythove improvizacije na akademiji v Bruslju - P.A.R.T.S in se z Gregorjem Kamnikarjem pripravlja na projekt KAPITAL.
Petek, 24.4.2009 ob 14.00 - 17.00, Zelena dvorana Plesne izbe Maribor